lördag 13 april 2013

"Älsklingen"

Det kom ett paket i torsdags. Ett efterlängtat sådant. Makens projekt hade äntligen anlänt. Jag visste att han skulle jubla och öppna paketet på en gång. Utsidan.se, ett forum för människor som tycker om att vara utomhus och roa sig på olika vis, har fått en egen Eka-kniv. Maken min har hållt i trådarna och nu finns det fyrtio specialtillverkade knivar med masurskaft.

I det paket som levererats hem till oss låg det två knivar. En av dem var till mig. En present från maken. Nummer 5, med inskription "Älsklingen". Jag blev väldigt glad. En egen kniv, den tredje egna i mitt snart trettiosjuåriga liv. Den första fick jag som ung scout. Den var mig mycket kär och följde med i många år. Den andra var en liten Victorinox som passar perfekt i en damväska eller på en stor nyckelknippa. En röd schweizisk armékniv med kniv, sax, kapsylöppnare, nagelfil, tandpetare, pincett och ficklampa. Lilla raringen som fortfarande ligger i väskan och skumpar. Den har jag snart haft i tjugo år. Och nu har jag fått en egen fällkniv, perfekt att ha i naturen och i trädgården eller där jag behöver en kniv. Ett bruksföremål som kommer att göra nytta när jag och syster är ute och campar. Eller när svamparna ploppat upp i skogen och ber om att bli försiktigt omhändertagna. Säkerligen perfekt vid fisket och grillningen året om. Min alldeles egna och väldigt vackra Eka-kniv.

Tack, älskling!


1 kommentar:

  1. Så vacker den är! Underbar! Och vilken lycklig prinsessa du är som har en så fin prins! Kram till er båda. Ha en riktigt fin söndag.

    SvaraRadera