onsdag 17 april 2013

Leka sig gladare

De säljer sneakers (basketvarianten) på Netto för 69:-, så jag köpte mig ett par vita. Plockade fram textilpennorna här hemma och satte igång att rita sånt som jag tycker om, på tyget. Det var både kul och blev fint. Barnen blev direkt förtjusta medan maken mest fnissade. Nu kommer jag alltid att vara glad på fötterna när dessa skor används.


När jag var liten fick jag ett par ljuslila basketskor med frimärken på. Det är nog de finaste skorna jag någonsin haft. Skulle med all säkerhet köpa ett par likadana om det fanns i butik. Fast, nu har jag redan ett par fina skor.

6 kommentarer:

  1. Åh vad underbara fina du. Skickar dig massor av kramar, sol, ljus och värme <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad glad jag blir. :) Kramar tillbaka!

      Radera
  2. Häftigt. Vad duktig och idérik du är. Bor det en konstnär inom dig också. Använde du rätt pennor? Fixar de regn? Vad heter det? Permanenta eller vattenfasta pennor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, Bosse! :) Det bor en kreativ person i mig. Hon har hamnat i källaren men smyger sig upp då och då och förgyller vardagen. Förr skrev hon barnböcker och gjorde smycken och underhöll sina vänner.
      Jag använde rätt pennor. Textilpennor som är riktigt bra. Sonen har målat ett kuddfodral och det klarade 60 grader i maskinen utan att bli blekt. Barnen har ritat på t-shirtar till farmor och farfar och det blev mycket uppskattat. Pennorna heter T-shirt maker och kommer från Fibracolor. Köpte dem i en leksaksaffär i Tomelilla. Panduro har också liknande.
      Blev du sugen på att måla på textil? :)

      Radera
  3. Vilka underbara skor!!!!! Så fräcka de blev med lite konstnärligt piff :)
    Du har en härlig blogg, hit får jag komma tillbaka!!
    Ha det gott!!!
    //Pia

    SvaraRadera
  4. Så duktig och kreativ du är! Väldig fina och läckra. Ser att martiniglaset är med. Härligt!;-) Ha en fin kväll!

    SvaraRadera